Online visibiliteit

Graag sta ik u als ondernemer bij om de online visibiliteit van uw onderneming te vergroten. Dit doen we samen aan de hand van de verschillende marketingtechnieken en door deze toe te passen op de verschillende social media kanalen. Zo komt uw onderneming ook online spotlight te staan.

Samen beheren we uw bedrijfsprofiel.

Uw bedrijfsprofiel

Samen beheren we uw bedrijfsprofiel! Zo spelen we in op het netwerken en natuurlijk ook op de marketing rondom de onderneming. Dit doen we aan de hand van de nieuwste marketingtips op te volgen en deze toe te passen!

Een goede communicatie is ook natuurlijk goud waard. Ik probeer mij zo goed mogelijk in te leven in uw zaak en samen zullen we streven naar een goed resultaat, onder het motto

"If you wanna go fast go alone, but if you wanna go far go together. "


Waarom inspelen op online marketing

Online marketing nivelleert het speelveld

De tijd dat online marketing campagnes alleen bedoeld waren voor grote bedrijven en multinationals is gelukkig voorbij. Digitale marketing brengt het speelveld in evenwicht en biedt kleine en middelgrote ondernemingen de kans om te concurreren tegen de grote jongens. Daarnaast zijn dure callcenters en fysieke kantoren niet meer nodig om de concurrentie aan te kunnen. Effectieve online marketing kan ook worden verricht door kleine slagvaardige partijen.



Meer interactie met de doelgroep

Eén van de redenen waarom online marketing de traditionele marketingkanalen overneemt, is de kracht om realtime met de doelgroep te kunnen communiceren. Betrokkenheid is daarbij het sleutelwoord. Door voldoende interactie kan je er écht achter komen wat je doelgroep wilt. Een simpele post met veel reacties op Facebook kan al een hoop nieuwe inzichten bieden. En wat te denken van een Q&A webinar waarin je live contact hebt met je doelgroep? Bedrijven weten beter dan ooit wat hun klanten willen.

De klant is altijd en overal te bereiken door de smartphone

Hoe intensief het gemiddelde smartphonegebruik is hoeven we niet meer uit te leggen. Het ene percentage is nog hoger dan het andere, maar allemaal zeggen ze hetzelfde: de smartphone gebruiker dicteert. Deze ontwikkeling heeft het speelveld compleet veranderd: bestellingen kunnen vanuit de broekzak worden geplaatst, online advertenties zijn aangepast aan het smartphonegebruik, en de invloed van video advertenties is enorm. Online marketing verandert mee met de gebruiker. En als die mobiel is, dan is online marketing dat ook.

Vertrouwen opbouwen gaat sneller dan ooit

Sociale media zijn het digitale gezicht van bedrijven en door de transparantie kunnen gebruikers vrijuit hun meningen en ervaringen over producten, merken, en bedrijven delen. Als je dat als bedrijf slim aan weet te pakken, dan zorg je ervoor dat jouw doelgroep uitgroeit tot ambassadeur van jouw product. Bega je een flater? Dan zal iedereen het weten ook. Echter door openheid en interactie met jouw doelgroep heb je alle online sleutels in handen om vertrouwen te wekken. En hoe meer vertrouwen, hoe sneller ze bij jou zullen bestellen.

Met een druk op de knop overgaan tot actie

Online marketing dwingt niet, maar stimuleert wel. Dat betekent onder meer dat online marketing ertoe heeft geleid dat mensen direct acties kunnen ondernemen. Meteen bellen door een druk op de knop en handig doorklikken naar de bestelpagina. Online marketeers zijn erin geslaagd om handige call-to-actions te integreren om zo bezoekers te laten converteren. Niet alleen de knoppen, afbeeldingen en kleuren doen het werk, ook eenvoudige betaalmethodes zoals iDEAL en PayPal hebben de online wereld verrijkt. Want online marketing moet uiteindelijk wel wat opleveren.

Online marketing verhoogt je ROI

Je ROI (Return on Investment) is erg belangrijk. Je wil graag je geïnvesteerde geld terugzien in sales. Daarom is online marketing zo handig voor je. Je hebt zelf volledige controle op wat je aan het doen bent.

Online zijn er allerlei tools voor handen die je helpen om gegevens te analyseren en te bepalen hoe je nog meer uit je website of campagne kan halen. Een voorbeeld is Google Analytics, dat per bezoekers (en zelfs per klik) in kaart kan brengen wat een bezoeker op jouw website doet. Dit is prettige informatie, want daardoor leer je over het gedrag van je bezoeker.